Poate ca-n telenovele o fi adevarat ca viata bate filmul, dar in marketingul experiential folosit strategic si ca parte a comunicarii integrate de marketing, lucrurile se inverseaza. Hai sa vedem cum este in viata unei afaceri gandita dupa logica secolului trecut si de unde apare nevoia de schimbare a gandirii, ca sa putem supravietui secolului acesta “mai cu talent”: 1. In secolul trecut puneai bazele unei afaceri pornind de la produs sau serviciu spre consumator, pentru ca, aproape indiferent ce aveai de oferit, se gasea loc sa vinzi; ACUM – NU MAI EXISTA SECRETE – toata lumea a invatat sa caute pe Google sau sa intre pe forumuri sau tutoriale si afla toate dedesubturile facerii produselor sau serviciilor, pe care, daca nu le gaseste suficient de ieftin, se apuca singur si le produce, pentru ca aproape tot know-how-ul este la vedere si sursele au devenit deschise tuturor; EXEMPLU: e mai rentabil sa vinzi zeci si sute de modele de margele si accesorii la pret mai mic, decat sa te chinui sa vinzi margelele hand-made, pt ca fiecare fata vrea sa-si incerce creativitatea si fiecare fata are propria arie de vanzare. Asa iti trebuie doar un site foarte bun si un spatiu de depozitare, care nu trebuie sa fie neaparat in centru, ci aproape oriunde. Altfel ti-ar fi trebuit o armata de vanzatori, spatii cu chirii foarte mari, ca sa fii in locurile potrivite; 2. In secolul trecut angajai o armata de vanzatori sa plece la “atac” si sa-ti vanda marfa pe riscul tau. Eventual ii mai si instruiai sa vanda in stilul tau, pe costurile tale, daca nu cumva ii angajai dupa criteriul experientei relevante si pe salarii, tot “relevante”; ACUM – O PREZENTARE VIDEO POATE FACE PENTRU TINE CAT O ARMATA DE ANGAJATI – daca stii sa faci o prezentare experientiala si apoi foarte cautabila, deja ai schimbat sensul ecuatiei vanzarii pentru ca tu devenind cel cautat, ai, de departe, un cu totul alt ascendent asupra cumparatorului, pentru ca din cei cateva mii sau sute de mii, care au vazut filmul de prezentare, se vor alege singuri cei care te merita. EXEMPLU: e mai rentabil, cand faci ceva special, produse sau servicii de nisa sa fii descoperit de oameni ca si compania THERMOMAX, dupa cautari de genul: termoizolatii cladiri, montaj termoizolatii cladiri, echipe de montaj termoizolatii cladiri, anvelopari cladiri, etc. si sa fii numai tu gasit cu o prezentare video si campion dupa toate sintagmele cheie. CE ZICI? 3. In secolul trecut, daca aveai bugete consistente, te bazai pe TV, ca fiind vehicolul media cu cel mai mare impact si treceai la treaba, adica media buying, spoturi video pretentioase si elaborate sa te puna intr-o lumina absolut sclipitoare. Fiecare era sau mai degraba voia sa pozeze in cel mai tare din parcare . Mesajul fiind ceva de genul: “Lume-lume, numai de la mine trebuie sa cumperi!!!” ACUM – O PREZENTARE VIDEO POSTATA GRATUIT PE YOUTUBE, POATE FI PENTRU TINE CA SI PROPRIUL POST DE TELEVIZIUNE – daca stii sa faci lucrurile ca la carte. Poti, cel mult sa te folosesti de televiziune cu niste videoclipuri extrem de scurte, care doar sa trimita catre platforma ta online. EXEMPLUL: Cel mai rentabil, este cel de mai sus realizat pentru THERMOMAX sau exemplul Simonei Niculae cu filmuletul care iti iese in topul afisarilor, cand cautipe Google > pictura pe burta mamici, pictura pe burta gravide sau chiar pictura pe burta si atat Sau tot in cazul Simonei Niculae, vezi cum filmuletul ei iese tot pe primele locuri pe Google, cautand pictura pe fata copii. Verifica si spune-ne, cum ti se pare? FILMUL BATE VIATA? Sau nu? Tu in ce secol iti dezvolti afacerea? Crezi ca merita sa-i lasi pe competitorii tai sa se prinda inainte de aceasta figura? Povestea doar incepe de aici…